leka-2017.reismee.nl

De eerste visdag

Eerst gebeld met de plaatsvervanger van de eigenaar om het waterprobleem te melden, in no-time was er iemand bij en was het probleem in de namiddag verholpen. De wind is vannacht gaan liggen en de sneeuw was grotendeels verdwenen... dus gauw het water op om te kijken of er wat te vangen is. We kennen nog een paar mooie plekken tegen het vaste land om uit te proberen.

Tegen het eind van de middag begon de vis actief te worden en kon ook worden gevangen wat resulteerde in een flink aantal polacken en kabeljauwen.

De andere boot lag verder weg naast een fishfarm en wat schetst onze verbazing Zeepier heeft een heilbot gevangen van 106 cm en 12 1/2 kg.... werkelijk een hele mooie vis. Eigenlijk kan hij wel terugvliegen naar NL, want zijn doelvis heeft hij nu al gevangen!! Maar imdat hij zo gezellig is gedogen we hem nog net ....als hij maar niet naast zijn "visschoenen" gaat lopen dat hij nu opeens goed kan vissen.... mazzelaar!!

De vismaat Wiegert ving daar ook een grote zeewolf van 86 cm.

Bert

Foto's van de Kerstvakantie op de eerste dag ? Niet slecht voor een visdagje dat gaat wel hard , dat vliegtuig komt straks niet meer van de grond als dat zo doorgaat ! veel plezier en groeten van Lies en Bert.

Conny

'goed' bezig jongens!

Pinkepank

Prachtige vangst. Wat een joekels

Kees

Zulke grote jongens willen wij niet eens vangen, wij houden het maar bij een brasem van een halve meter. Tom is daar weer goed in, hij is nu al kanjerkoning!!!!! Have fun!

marinka

Flinke vistick!