leka-2017.reismee.nl

Derde visdag

Hier weer een verslagje van het reilen en zeilen van de vissende mannen in Noorwegen. Vandaag weer een stralende dag maar op het vasteland zien wij vanaf ons eiland de sneeuwbuien al vallen.....vaak is het zo dat het slechtere weer op het vaste land vastzit regen de bergrug die 800-1000m hoog is.

Voor Zeepier en vismaat was het begin niet zo fijn hun boot wilde niet starten, na de accu extra geladen te hebben lukte het nog steeds niet. Omdat de verhuurder er nu niet is heeft Zeepier de hulp ingeroepen van zijn vervanger, die op zijn beurt weer onze buurman op Leka heeft gebeld.

Hij stelde spontaan zijn boot ter beschikking zodat zij ook weer het water op konden. De vangsten lijken op het oog niet slecht maar de vis maar weinig actief oftewel niet zichtbaar op onze sonarapparatuur.

En kort daarna een dikke sneeuwbui

Vandaag hebben we veel langs de kant gevist, omdat tussen de waterplanten vaak vis te vinden is. Met de groep gaat het op rolletjes alleen George wordt wel met de dag steeds depressiever, het wil maar niet lukken, hij verspeelt veel vis en vangt alleen kleine vis.

Kees

Dat George wat vis verspeelt, dat doet hij bij ons ook!! Zo te zien geniet hij erg van de sneeuw, hij mag wel oppassen voor ijsberen!!
Have fun en blijf lachen!!!