leka-2017.reismee.nl

Zevende visdag

Eerst even terug naar gisterenmiddag. Het was in de huiskamer niet te doen, het gesnurk was oorverdovend.

Toch maar de fiets gepakt en de westkant van Leka verkend, waar een paar korte steile hellinkjes in zaten: daar had ik m'n racefiets-met-bergverzet hard nodig. Met de huurfiets met een overslaande naafversnelling ben ik op het steilste stuk maar gaan lopen.

Vandaag de laatste hele visdag, het is weer zonnig en de wind is zwak, we zijn ver buitengaats, ten westen van de kust van Leka geweest maar ook daar was de vis niet uitbundig aanwezig.

We hebben er een paar voor onze Noorse verhuurder meegenomen, die fileerles heeft gekregen van Zeepier. Wij hebben nu genoeg vis of zoals we zelf zeggen het KLM-quotum is volgevist..... ca 70 kilo filet. Het eten van vanavond; Kip Parmigiana (https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R900688/chicken-parmigiana) wordt door Zeepier zelf vers bereid een favoriet van mij maar Conny wil er niet aan en toch zit er veel kaas in!!

harry en Willeke

Nog even vissen morgenochtend en dan weer denken aan de thuisreis.
Geniet er nog maar even van..... en voor dinsdag een hele goeie reis gewenst !!!

Els

Mooie foto's met die heldere lucht, leuk dat jullie een museum bezocht hebben, morgen nog een laatste dag vissen en voor dinsdag een goede terug reis.

marinka

Prachtige foto's voorbij zien komen en flinke vissen! wat een knoeperds. Nog veel plezier de laatste dag en goede reis.