leka-2017.reismee.nl

Tweede visdag

Gisteravond werd meteen een latertje, door de onverwachtte overweldige vangst zaten we gelijk dik in de vis.

Om geen problemen met eventueel overgewicht te hebben bij de terugvlucht gaan we de filé's wegen; gisteren 21 kg in de vriezer en we eten vandaag gelijk verse heilbot.

Vandaag weer stralend weer maar fris ca. 6 gr. En ook al waait het niet hard 't blijft koud. Het zeewater is 5.5 gr, dat nodigd ook niet uit

De vangsten vielen bij ons wat tegen, de boot van Zeepier hadden nog mooie lengen van 160 m diep.... zwaar werk dat getakel.

Ik moet opschieten want we moeten nu eten (20 uur).

mieke

...wat een mooie foto's: blauwe lucht, witte toppen, leuke huisjes!! ?? hier konden we bijna een 'hagel-pop' maken!! net zo koud als daar dus...

Conny

Wow! mooi zeg!

Gert Jan

maken jullie niet al het mooie weer op,als wij komen dat er nog wat van over is. Groetjes Gert Jan

Albert

Toen wij begin jaren zeventig aan de dijk van de Beemsterringvaart in Avenhorn woonden werd er in die ringvaart veel gevist door de buren. Vooral onze naaste buren Cor en Gerrit visten altijd op paling. Buurman Nat ,zijn naam moet vissen toch goed gedaan hebben ,als je heet naar iets dat voor hen onontbeerlijk is, kwam dan altijd langs met de opmerking "Zijn de emmers al vol buur" en dat dan op z'n Westfries. Hieraan moest ik denken toen ik Wim op de foto bij die (zee)containers zag staan.
Nee ik zal het niet zeggen, maar toch ,zijn de containers al vol Wim. Na het blog van vandaag begrijp ik dat het hard gaat. Groetjes Albert

Harry en Willeke

Mooie foto's en leuke verhalen erbij. Dat is nog eens echt genieten, daar in Noorwegen. Kop op George, vandaag is het jouw kans om mooie vis te vangen?

Groeten van Harry en Willeke uit Castricum..

Kees

Kijk, dat is het verschil met It wiid, daar eten we niet, maar dineren we!!!
Nog een verschil is, dat jullie daar bergen hebben!
Have fun en vangse!